Skip to content

U suorganizaciji Muzejskog dokumentacijskog centra i projekta ZagArtColl_ProResearch 23. travnja 2024. u Knjižnici HAZU održan je znanstveno-stručni skup Pilot-projekt utvrđivanja podrijetla muzejske građe oduzete tijekom i nakon Drugog svjetskog rata – rezultati prve godine istraživanja na kojemu su sudionici Pilot-projektautvrđivanja podrijetla muzejske građe oduzete tijekom i nakon Drugog svjetskog rata, pokrenutog od strane Ministarstva kulture i medija RH, predstaviti rezultate svojih istraživanja.

Na početku skupa nazočnima su se obratili predsjednik HAZU akademik Velimir Neidhardt, ravnateljica Muzejskog dokumentacijskog centra Maja Kocijan, voditeljica projekta ZagArtColl_ProResearch dr. sc. Ljerka Dulibić te ministrica kulture i medija dr. sc. Nina Obuljen Koržinek koja je otvorila skup.

U uvodnom govoru ministrica Nina Obuljen Koržinek istaknula je važnost sustavnog istraživanja umjetnina oduzetih tijekom i nakon Drugog svjetskog rata te nužnost akademskog i društvenog suočavanja s tom temom. Ujedno se osvrnula na značajnu ulogu koju je Ministarstvo kulture i medija RH imalo u otvaranju arhivskoga fonda Komisije za sakupljanje i očuvanje kulturnih spomenika i starina (KOMZA) javnosti, te istaknula zadovoljstvo udjelom muzejskih djelatnika mlađe generacije okupljenih u Pilot-projektu kao preduvjetom za nastavak implementiranja metodologije i osiguravanja kontinuiteta rada na istraživanju provenijenciji umjetnina u muzejskim institucijama.

U četiri sesije izlaganja je održalo četrnaest izlagačica i izlagača iz jedanaest muzejskih i baštinskih institucija, a izlaganja su moderirali dr. sc. Antonija Mlikota (Odjel za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zadru), Ivana Gržina (Strossmayerova galerija starih majstora HAZU) te suradnici projekta ZagArtColl_ProResearch dr. sc. Tanja Trška i dr. sc. Saša Vejzagić.

Član projektnoga tima i sudionik Pilot-projekta dr. sc. Ivan Ferenčak u izlaganju Građa u zbirci Umjetnički inventar Palače HAZU primljena od KOMZA-e na temelju arhivskih istraživanja ocrtao je kontekst i kronologiju preuzimanja građe od KOMZA-e u Akademiju te je na nekoliko primjera predstavio rezultate istraživanja provenijencije pojedinačnih predmeta koji su se ranije nalazili u interijerima zagrebačkih građanskih obitelji, odnosno dvoraca sjeverozapadne Hrvatske.